EPDS+ operátoroknak
Az EPDS azt célozta meg, hogy egy (Ex) robbanásbiztonsági ökoszisztémát alkosson, amely összehozza egy rendszerbe a különböző folyamatokban, sok esetben elszeparált szereplőket, ezzel egységes megoldást szolgálva a robbanásbiztonság szabályozói által támasztott kérdésekre.
A megoldás szignifikánsan csökkenti a döntéshozók és a karbantartó személyzet kockázatát és a vállalat kitettségét, miközben gyorsítja a kontroll és audit folyamatokat.
Az EPDS ökoszisztéma központi eleme az operátor modul, amely teljes egészében felelős minden Ex robbanásveszélyes eszköz életciklusának kezeléséért. Teljesen automatikusan ütemezi és előkészíti a vizsgálati feladatokat a szabályozói határidőhöz igazítva, amelyről értesíti a munkában résztvevőket.
A vizsgált eszközök listája, a kritériumok és a robbanásveszélyes zónák, amelyek mind a vizsgált adatok körébe tartoznak, egy sztenderdizált csomagban kerülnek átadásra, amely titkosított, digitális aláírással és független harmadik fél általi időbélyegzővel van ellátva. Mindezek segítségével kiküszöbölhető minden félreértés.
A vizsgálók lehetnek belső vagy akár külső szerződött partnerek is, a rendszer minden esetben gondoskodik arról, hogy minden részlet rögzítésre kerüljön, illetve, hogy megfelelően legyen továbbítva és tárolva egy zárt folyamat keretében, úgy, hogy illetéktelenek ne férjenek hozzá.
Minden helyszíni vizsgálati eredmény, mint a riportok, ellenőrzőlisták, ajánlások, fényképek és videofelvételek, amelyek az EPDS felülvizsgálati moduljával készültek, hasonló módon titkosítva, időbélyeggel ellátott csomagként érkeznek be a központi rendszerbe.
Az adatok azonnal kiértékelésre kerülnek, amelyek után a megfelelőségi állapot frissül.
Az EPDS operátor modul képes más felülvizsgálati alkalmazásokból is dolgozni, ha az API megfelelően illesztésre kerül. Abban az esetben, ha nincs megfelelő, kompatibilis eszköz, akkor az EPDS felhasználói felületén keresztül is betölthetők az adatok.
Azonnali riportok érhetők el az élő adatfolyamok segítségével, amelyekből teljes körű áttekintést és gyors bepillantást kaphatnak a kezelők a megfelelőségi folyamatokba. Abban az esetben, ha nem megfelelőségi állapot jön létre, vagy közeledik egy lejárati idő, a menedzserek azonnal be tudnak avatkozni a folyamatokba. A rendszer ezekhez támogatást és jelzőrendszert biztosít, így a vezetők megbizonyosodhatnak, arról, hogy az általuk kezdeményezett akcióknak milyen eredménye lett és azok megfelelően lettek kezelve.